Om du är på kursens startsida, klicka på knappen Alternativ och sedan på Redigera arrangemangs-inställningar. Under fliken Deltagande och registrering finns inställningar för ansökan, målgrupp och projektnummer för ekonomi.

 

6.1. Ställ in automatisk ansökningsperiod

Generellt inom Scoutnet används benämningen Anmälan snarare än Ansökan. I Kurskatalogen och inom Scouternas folkhögskola ansöker en deltagare till en kurs. En anmälan är inte en garanti för att få en plats på kursen.

  • Under rubriken Alternativ för registrering ändras inställningar för ansökan.
  • Under Anmälan till arrangemang, välj Anmälan är öppen (Mellan valda datum om de tillhandahålls)
  • Under Anmälan möjlig från, välj datum då ansökan öppnar.
  • Under Anmälan möjlig fram till, välj datum då ansökan stänger.
  • Under Individuell anmälan (genom formulär), välj Individuell anmälan är öppen. Ansökan/anmälan stängs automatiskt när ansökningstiden går ut. Om ansökningstiden behöver justeras/förlängas görs det i Scoutnet och         uppdateras automatiskt till Kurskatalogen inom en timme.

 

6.2.2 Val kring deltagare

Inställningarna nedan syns i Kurskatalogen i fältet Deltagare.  

  • Välj Undre och Övre åldersgräns.
  • Välj Åldersgrupp (syns endast i Scouternas kalender, inte i Folkhögskolans kurskatalog).
  • Välj Minsta och Maximalt antal deltagare

 

Scoutnet:

Kurskatalog:

Scouternas kalender:

 

 

6.3. Fyll i rätt projektnummer

  • Under rubriken Inställningar för automatisk bokföring, fyll i aktuellt projektnummer för er utbildningsgrupp eller     kursprojekt:
  • Mitt/Norr: 531216
  • Stockholm: 531218XX
  • Västra: 531222
  • Södra: 531224
  • Östra 531228
  • Nationellt: 531229
  • TG: 53311XX


OBS! Detta är viktigt att fylla i för att fakturering till deltagare, ekonomihantering och bokföring ska bli rätt.

Att fylla i projektnummer är obligatoriskt i kursmallarna.