Om du är på kursens startsida, klicka på knappen Alternativ och sedan på Redigera arrangemangs-inställningar. Under fliken Deltagande och registrering finns inställningar för ansökan, målgrupp och projektnummer för ekonomi.
6.1. Ställ in automatisk ansökningsperiod
Generellt inom Scoutnet används benämningen Anmälan snarare än Ansökan. I Kurskatalogen och inom Scouternas folkhögskola ansöker en deltagare till en kurs. En anmälan är inte en garanti för att få en plats på kursen.
- Under rubriken Alternativ för registrering ändras inställningar för ansökan.
- Under Anmälan till arrangemang, välj Anmälan är öppen (Mellan valda datum om de tillhandahålls)
- Under Anmälan möjlig från, välj datum då ansökan öppnar.
- Under Anmälan möjlig fram till, välj datum då ansökan stänger.
- Under Individuell anmälan (genom formulär), välj Individuell anmälan är öppen. Ansökan/anmälan stängs automatiskt när ansökningstiden går ut. Om ansökningstiden behöver justeras/förlängas görs det i Scoutnet och uppdateras automatiskt till Kurskatalogen inom en timme.
6.2.2 Val kring deltagare
Inställningarna nedan syns i Kurskatalogen i fältet Deltagare.
- Välj Undre och Övre åldersgräns.
- Välj Åldersgrupp (syns endast i Scouternas kalender, inte i Folkhögskolans kurskatalog).
- Välj Minsta och Maximalt antal deltagare.
Scoutnet: | Kurskatalog: | Scouternas kalender: |
|
6.3. Fyll i rätt projektnummer
- Under rubriken Inställningar för automatisk bokföring, fyll i aktuellt projektnummer för er utbildningsgrupp eller kursprojekt:
- Mitt/Norr: 531216
- Stockholm: 531218XX
- Västra: 531222
- Södra: 531224
- Östra 531228
- Nationellt: 531229
- TG: 53311XX
OBS! Detta är viktigt att fylla i för att fakturering till deltagare, ekonomihantering och bokföring ska bli rätt.