För dig som ska gå en webbkurs:


Det vanligaste är att din organisation har skickat in en lista till Scouterna som har skapat ett konto åt dig i förväg, men det kan vara så att du själv behöver registrera ett konto beroende på hur avtalet med Scouterna ser ut. Har du ett konto är din användarnamn alltid din e-postadress.


Vanliga frågor:


Jag vet inte vilka inloggningsuppgifter jag har?

Du använder din e-postadress som användarnamn. 

Ditt lösenord kan du alltid återställa genom att få ett nytt tillfälligt lösenord via inloggningssidan: webbkurs.scouterna.se/ . Klicka dig in under 'Annan organisation' och 'Jag har redan ett konto'. Här finns möjligheten att få ett nytt lösenord, genom att ange din e-postadress som användarnamn. Om du inte lyckas logga in eller återställa ditt lösenord så hör av dig till din organisation eller till oss på: webbkurs@scouterna.se


Jag ska registrera mig själv (eller andra i min organisation)?

Gå till det här online-formuläret: webbkurs.scouterna.se/open_courses för att registrera dig själv eller andra till den webbkurs som din organisation har köpt. Du behöver en registreringskod som du fått av din organisation.

När du registrerar ett eller flera konton så skapas dom automatiskt i webbkursplattformen och blir tillagda på den kurs som organisationen köpt. Ett e-postmeddelande med inloggningsuppgifter och en länk skickas ut inom 15 minuter.